niedziela, 27 grudnia 2009

Czas korzystać z wyprzedaży


A więc kupiłam 4 opakowania serka wiejskiego bo był za jedynie 49 groszy no i teraz go przetwarzam, 1 opakowanie na próbę zamroziłam. A jedno zostawiłam w lodówce, jako serek do kanapek, serek wiejski jest naprawde dobry z powodu wysokiej wartości przyswajanego białka. A poza tym jest pyszny.
Dziś wykorzystałam go jednak w paju zainspirowanym przepisem mojej drogiej Molly niestety nalezę do takich którzy przepisy zawsze zmieniają więc i ten zmodyfikowałam. Wynik jest pyszny i sycący, mnie bardzo smakowało chili, na którego punkcie mam lekkiego bzika.
Przy robocie tego paja bardzo miło wspominała mi się moja mama.. mogę tylko zdradzić ze chodzi tu o obieranie marchewek, moja mama uwielbia marchew!
No ale oto przepis na 2 duze lub 3 porcje
3/4 szklanki maki orkiszowej
1 łyzka śmietany
5 g drozdzy
25 g masła
2 marchewki
1/2 papryki
1 papryczka chili
1 jajko
300-400g serka wiejskiego
100 g oscypka
Masło roztopić i rozetrzeć z drozdzami, dodac mąkę i śmietanę, odstawić na 1h.Wysmarować formę masłem, wygnieść ciasto w formę. Piec w 200 C ok 25 min.
Marchew obetrzeć i utrzeć, papryke posiekać, oscypek utrzeć. Wymieszać składniki masy serowej tzn: marchew, chili, paprykę, serek wiejski, oscypek oraz jajko. Masę wylać na skorupkę paja piec 2o min, po tym przykryć folią aby wierzch się nie spalił. Piec jeszcze 20 min.
Podawać z sałatą

Brak komentarzy: