środa, 16 grudnia 2009


A oto i pierwszy przepis na
Zupa z dyni z pomidorowa salsa
na 2 porcje potrzebne beda
50 g fasolki black eye, suchej (namocz przez noc)
500g dyni (nie obranej)
oliwa z oliwek
2 zabki czosnku
1/2 czerwonej cebuli
kilka suszonych pomidorow w oliwie
orzeszki pini
Zacznij od ugotowania fasoli, ok. 2 godziny, pamietaj o wymianie wody po pierwszym zawrzeniu. Na patelni rozgrzej olej i zeszklij cebule oraz czosnek, przedtem posiekane, pokroj dynie w czasteczki i ja rowniez podsmaz az do miekosci, zalej to fasolka, i wywarem. Potem przelej do garnka i zmiksuj na krem, dodaj przyprawy i gotuj na malym ogniu raz na jakis czas mieszajac.
W miedzy czasie zmiksuj suszone pomidory w oliwie i orzeszki pini na salse.
Zupe podawaj z czhlebem oraz salsa.

2 komentarze:

chance pisze...

mam 2 pytania: 1. dynia wszystko jedno jaka? 2. jakie dodajesz przyprawy? mam ochote zrobic ta zupe w piatek :)

vegeswiat pisze...

dynia wszystko jedno jaka. a co do przepraw to ja uzywam do tej zupy tylko sol i pieprz. ale probawalam i z chili, i bazylia. mnie jednak najbardziej smakuje klasyk :)