piątek, 15 stycznia 2010

Halloumi z salsa z granata i sałatką z kaszy królewskiej









Dziś nie jestem w sosie ale robie dobre sosy.. hmm marynaty ale to prawie the same. Na 3cim zdjęciu widać halloumi z salsą z granata, na2gim sałatkę która mi do tego pasowała a na 1ym nos zmęczony już remontami!

Halloumi to ser z mleka owczego pochodzenia z Cypru, ma bardzo własny smak który nie każdemu pasuje. Jest twardy i używany do szaszłyków na grill lub po prostu na grill. Najlepiej smakuje podawany jeszcze ciepły, wtedy jest mięki i ciągnący.

Dzisiejsze danie to troche zmodyfikowany przepis, w wersji oryginalnej salsa jest na zimno a danie podawane jest bez kaszy, mnie jest jednak zbyt zimno na zimne sosy a sam ser nie starczy mi na lunch :)

W orginale ser smaży się osobno ale ja wolę jak nachodzi smakiem jak w mym przepisie. Sałatka dobrze się komponuje z serem i salsą poprzez owoce, polecam też wkrojenie avokado.

Przepis na 1 porcję to:

ok. 150g halloumi
¼ szklanki ziaren granata
1 papryczka czili
1 ząbek czosnku
olej
sok z ½ cytryny
sos sojowy
1 łyżeczka miodu

½ szklanki kaszy królewskiej
¼ szklanki ziaren granata
1 plaster mango pokrojony w kostkę
1/5 brokuła

Kaszę ugotować, brokuł zblanszować.

Miód, wymieszać z sokiem z cytryny, dodać sos sojowy i olej. Czosnek i chili posiekać. Składniki na salsę wymieszać. Halloumi pokroić w plastry. Obtoczyć w salsie. Na patelni rozgrzać olej i podsmażyć plastry wraz z salsą

Kaszę wymieszać z mango, granatem, i brokułem.

1 komentarz:

viridianka pisze...

cudny masz nos Panie Resco :*

a Pani sobie dzisiaj barrrdzo dogodziła, fajne połączenie sera z granatem, brzmi apetycznie :)

trzymajcie się ciepło!