czwartek, 7 stycznia 2010

kotleciki



Dziś trochę rozlazł mi się dzień, ale już pojmuję logikę, zrobiłam coś dla koleżanki o czym dowiecie się jutro bo wkońcu i ona ma wgląd na bloga. A, sprzątnełam wreszcie swe 4 kąty i wyczyściłam psu uszy.

A potem uznałam że czas na obiadek, z amarantusa który jak rano mogliście przeczytać jest jeszcze bardziej wartościowy w mieszankach, np. kaszy królewskiej. Zrobiłam z niej kotleciki które ja piekę w piekarniku ale można je oczywiście smażyć.

Na 3 porcje tzn 6 kotlecików
1 duża marchew
1 seler
¼ czerwonej cebuli
1 jajko
½ szklanki kaszy królewskiej
½ poppingu z amarantusa

Kaszę ugotować i odcedzić, marchew i selera ugotować i posiekać w drobną kosteczkę, cebulę posiekać. Odcedzoną kaszę i pokrojone warzywa wymieszać z jajkiem, dodawać popping. Uformować 6 kotlecików i usmażyć.

Podawać z produktem sojowym.

6 komentarzy:

grazyna pisze...

fajne te kotleciki :)
A pies lepiej słyszy?

vegeswiat pisze...

grazyno:
tak najfajniejsze w niech jest to że warzywa można dowoli wymieniać a są pyszne! Pies niestety nadal słyszy wyborowo.. ale on ma duze sterczące uszka no to muszą być czyste bo jak nie to mi trochę wstyd ;)

gosiaa99 pisze...

Wspaniale wygladaja te kotleciki :) Ach zjadlabym :)

Mirabelka pisze...

Na samą myśl o czyszczeniu psich uszu przechodzi mnie deszcz grozy... Bo choć mój pies ledwo odrósł od ziemi, potrzeba dwóch osób, żeby je umyć. A najlepiej trzech - jedna myje, druga trzyma, a trzecia wkłada do ust chrupki :D

A kotleciki wyglądają bardzo zachęcająco. Chyba mam w domu jeszcze trochę amarantusa i kiedyś zastanawiałam się, co z nim zrobić ;)

vegeswiat pisze...

gosiu: zapraszam!!! mnie zostają i blokują możliwosc dalszego ekspyrementowania kuchennego... bo trzeba dokończyć

mirabelko: mój pies to bardzo lubi jak mu się czyści uszka, nie lubi tylko tego że po tym zwykle obcinamy i piłujemy pazury. a kotleciki rób rób bo pycha są

Molly pisze...

godmorgon i kylan!
hoppas att du mår bra och att du har fått sova gott!? här är det finfint bortsett från kylan.

idag blir det nog till att vara inomhus om inte temperaturen stiger ute.

ta hand om dig vännen! kramar