poniedziałek, 18 stycznia 2010

Placek z tofu nadziewany





Dzisiejszy obiad jest zmodyfikowanym przepisem z książki Zaskakujące Tofu. Bo ja naprawdę nadal nie potrafię przestrzegać przepisów i placek z tylko cukinią wydawał się bardzo taki nudny...A mój placek wychedł bardzo fajny, smaczny, rozgrzewający, pocieszający...

A właśnie zostałam więc porównana do:
sklep- sklep z antykami- bo jest nudny i ciemny
pogoda- zachmurzona
internet- powolny bo wiele nie robie
Ah jak mi niezmiernie miło że ludzie „znający” mnie od początku roku akademickiego są tak dobrymi psychologami. Moi prawdziwi znajomi myślę że określili by mnie inaczej... Mam nadzieję

No dobra przepis na 2 porcje placka
1 bloczek tofu
½ szklanki mleka sojowego
1 mała cebula
1 mały kabaczeek
1 mała marchew
5cm imbiru
3 łyżki mąki sojowej
zioła- bazylia i pietruszka
margaryna sojowa do formy
Cukinię, marchew i imbir utrzeć, zioła posiekać. Tofu zmiksować wraz z mlekiem, posiekać cebulę i ją dodać. Dodać mąkę. Wysmarowac formę margaryną sojową, wylać ½ masy z tofu i przełożyć startymi warzywami. Nakryć masą z tofu i piec 45 min.
Podawać z chlebem lub ziemniakami

7 komentarzy:

aga-aa pisze...

ja też nie umiem przestrzegac przepisów, nawet o tym dziś na eksperymentach napisałam ;)
a o Zaskakującym tofu marzę dniami i nocami :)
ja tam nie uważam ze jesteś nudna, o!

vegeswiat pisze...

ale inni tak.. tylko ze oni mnie nie znaja wiec niech se spadaja!

wiesz ja tej ksiazki nie polecam wiele nowego nie wnosi :P

aga-aa pisze...

a pewnie!
a mi się ta książka bardzo marzy...

wegetariańskie smaki pisze...

Twoje przepisy są super,własnie mam tofu i cukinię no i proszę, a tu przepis -dzięki!!!Pozdrawiam

vegeswiat pisze...

aga-aa: a duzo juz robilas z tofu? bo jak tak to nie polecam a jak nie to pewno jest ciekawa.

weg. smaki: dziekuje ci bardzo:) i mam nadzieje ze placek zasmakuje:)

Mad pisze...

Właśnie szukam pomysłu na tofu, które leży w lodówce już dłuższy czas. No to chyba już wiem co zrobię ;)

aga-aa pisze...

no mnie kusi, ale z kasiorką cięzko :/