piątek, 29 stycznia 2010

Smak curry



Miałam piękny plan jedzenia bardziej po polsku, ale niestety polska kuchnia niezbyt mi podchodzi.. przykro mi, ale ciągnie mnie curry, wodorosty, goji i tofu... No chyba że zmodyfikuję kuchnię polską! Ten pomysł mi się nawet podoba...

Mimo wszystko.. psy mijają się dosyć obojętnie, to szczęście bo mój Resco to taka mała ofiara a babci Toffi się na niego rzuca. Tak pies wpół mój wpół babci wabi się Toffi, jak sprawdzicie Resco to dowiecie się że to nazwa wina... mój kot też był nazwany po żarciu. A moje świnki morskie.... hmm... głodomór ze mnie i już!
No i właśnie nie lubię kuchni Polskiej z wyjątkiem leniwych! I może moich pierogów z naszymi działkowymi jagodami.. A że w lodówce mam pastę curry to nie potrafiłam się powstrzymać...

1 porcja
garść szpinaku
1 plaster mango
kawałek kabaczka
1 marchewka
1 łyżeczka czerwonej pasty curry
olej z awokado
5 steków sojowych
cynamon
curry

1 porcja makaronu ryżowego

Na oleju podsmażyć, marchew pokrojoną w plastry, kabaczek pokrojony w plastry oraz szpinak, zalać wodą i dodać pastę z curry. Mango pokroić w kostkę i dorzucić, dołożyć steki sojowe i przyprawić do smaku.. (u niektórych króluje wtedy cynamon ;)) Gotować aż steki zmiękną.
Gdzieś w międzyczasie, zalać makaron wrątkiem i przygotować według przepisu.

Podawać potrawkę z makaronem, można ją posypać nerkowcami.

3 komentarze:

Molly pisze...

hej vännen!
hoppas att du har haft en bra dag och att din tenta gick bra :)
jag har haft problem med att komma åt mina kommentarer hela dagen och kvällen därav att jag inte har svarat förrän nu.

din mat ser och låter god :)
ska du göra något kul i kväll eller helgen? :) jag ska åka till grannstaden och gå på stan där och lite sånt :)

du får ha en underbar fortsättning på kvällen! tänker på dig. kramkram <3

cukrowa wróżka pisze...

kuchnia polska jest dobra, ale na pewno nie na codzień.
A co do nazw - to bynajmniej nie nazwałaś psa Pasztet i Bigos, jak pewna moja znajoma.. ; )

Molly pisze...

hej sötnos!
med mig är det bara bra :) det är lite kallt ute så jag hoppas att bilen startar :O

stackare som inte kunde sova. är det något som tynger? är det begravning idag? *kram*

du får ha en riktigt underbar dag fina vännen. ta hand om dig! kramar <3