środa, 20 stycznia 2010

Solskensbullar



Po szwedzku bułeczki słońca! Dla mojej babci na jutro! I już, a ten kto jej doniesie o mej niespodziance jest trupem!

Na 6 bułeczek potrzeba
1 łyżkę proszku no eggs
2 szklanki mąki
½ szklanki cukru
150 g masła
10 g drożdży
½ szklanki mleka sojowego
1 opakowanie budyniu sojowego

Masło roztopić, dolać mleko i robełtać z drożdżami, powoli wmieszać proszek no eggs. Dodawać powoli cukier i mąkę. Odstawić na 1 h. U mnie wyszło 6 bo byłam na wydziale.
Uformować bułeczki z dziurką, w dziurkę powkładać budyń.
Piec 20 min w 200C.

2 komentarze:

Molly pisze...

oj, vad gott detta ser ut :)

har du haft en bra dag? min dag har varit bra. optikern var jag till för att köpa nya linser, de kräver att man gör en synundersökning var sjätte månad för att man ska få nya linser så det var det jag gjorde :) har du glasögon/linser? :)

läkaren var jag till för att ta prover för min hypotyreos, det som jag skrev om för några veckor sedan på bloggen.

ta hand om dig, sov så gott och så får du ha en underbar morgondag! Kramar

Molly pisze...

hej fin!
okej, du får hälsa din mormor :)

lycka till på din redovisning :) är det någon uppsats du ska redovisa? jag håller tummar och tår :)

jodå, jag tror nog att allt är bra med mig, det är ju mest rutinundersökning :)

ta hand om dig och lycka till med allt! kram