poniedziałek, 18 stycznia 2010

Test Płatków




W ramach promowania śniadań próbuję różnych opcji, bo naprawdę ważne jest śniadanie też zmieniać a nie tylko siedzieć nad tym samym dzień w dzień niezależnie od pory roku. Są jednak niejadki sniadaniowe którym tylko płatki przejdą rano, albo dzieci które po prostu lubią płatki z mlekiem. Jedanak i płatki można wybrac takie trochę zdrowsze.


Próbowałam płatków firmy Bakalland, są to płatki z kawałkami owoców- OwocoPłatki lub płatki w stylu crunch OwocoCrunch.


Mnie najbardziej smakowały OwocoPłatki, są to płatki przenno-ryżowe istniejące w dwóch wersjach: z maliną, rodzynkami i żurawiną lub z porzeczką, ananasem i wiśnią. Są bogate w błonnik, błonnik oczyszcza organizm z toksyn i wspomaga procesy trawienne. Płatki wypiekane są z pełnego ziarna dostarczającego witamin i mienrałów. Zapewniają one poczucie sytości na długo.
Najbardziej z dwóch rodzaji smakowały mi płatki z porzeczką, obydwa rodzaje mają letni posmak, ale po prostu porzeczkę bardziej lubię, a poza tym nigdy jeszcze nie spotkałam się z użyciem jej w celu nadania smaku płatkom.


Spróbowałam również płatków crunch które nadają się do mleka lub jogurtu, czy same jako przekąska, ja jednak z domu mam robienie na takich rodzajach papki, tzn. zalewam je mlekiem sojowym i gotuje aż zrobi się taka płatkowa papka, potem można ją posypać suszonymi owocami czy orzechami. OwocoCrunch robionę są z taksamo pełno wartościowych składników jak płatki i istnieją w trzech wersjach: tropikalnej, o smaku czekoladowym z bananem, oraz o smaku truskawkowym z czekoladą.


Najbardziej smakowała mi wersja z truskawkami bo teraz w zimie była miłym wspomnieniem lata, takiego troche lepszego bo i z dodatkiem czekolady. Zrobiłam ją w wersji papki ale wypróbowałam i z samym mlekiem. Jednak to dla mnie nie to. Płatki crunch tropikalne są bardzo wyraziste i aromatyczne co teraz po śwwiętach mnie nie pasowało, pasowały by mi bardziej w upalny dzień zalane zimnym mlekiem, wtedy ich aromat naprawdę był by dowartościowany. Crunch z bananem i czekoladą jest wersją dla smakoszy lubiących banany za którymi nie przepadam, i ten ctunch jest bardzo aromatyczny i muszę przyznać że kombinacja bana i czekolady jest bardzo dobra, jednak dla mnie trochę zbyt cięzka na śniadanie.


Suma sumarum najlepsze według mnie są owocopłatki z porzeczką, tylko trochę ananasa powyjmowałam z powodu alergi ale raczej je powtórzę.



4 komentarze:

aga-aa pisze...

ja lubię płatki, nie ukrywam, ale ich nie jadam, bo tak naprawdę nie ma dobrych zdrowych płatków, wolę sama sobie pomieszać jakieś płatki owsiane, żytnie itd z owocami i zalac to jogurtem, te gotowe mieszanki są przesiąknięte cukrem, nie mówię o tych gdzie jest napisane: bez cukru, ale o takie trudno

vegeswiat pisze...

ja lubie raz na jakis czas. a ze do nauki trzeba wiele energi to i cukier moze byc ;)

aga-aa pisze...

ucz się ucz :)

vegeswiat pisze...

aga-aa: ucze sie ucze.. a logika 95% z egzaminu..