czwartek, 21 stycznia 2010

Wyzwanie

Jutro zabieram się za naprawdę życiowe przedsiemwzięcie. Zaczynam robić tempeh. Dzisiaj dostałam starter i czytam instrukcję w tą i z powrotem, o dziwo nawet po 4 razach przeczytania jest bardziej pociągająca niż ewolucja ziemi, logika, neuropsychologia i psychologia muzyki.
Za robienię biorę się jutro ale tempeh musi sobie spęcznieć itd. Więc do użytku będzie pózniej. Tak sobie też myślę że jak już będzie gotowy to wystartuję wegański tydzień.

Co wy na to?

Jak pewno zauważyliście jestem wegetarianką, ale ciekawa jestem kuchni wegańskiej. Uważam jednak że mam za mało wiedzy i mogę się nabawić braków. Szczerze mówiąc w Pl i wegetarianinom łatwo o braki. A weganie naprawdę muszą mieć dużą wiedzę o odżywianiu. No albo po prostu olewać ten fakt, co chyba też się zdaża. Mimo wszystko takie mam wrażenie słuchając opini o weganach i wegetarianach. Owszem że ludzie są uprzedzeni ale jednak coś w tym jest. Nie sądze że rodzina bez powodu widzi mnie jako królika.. wiele jest bowiem wegetarianin nie znających się na żywieniu...

Dobra koniec narzekania, taki dziś mniej kulinarny blog bo czasami i zapasy trzeba podgrzać jak zalegają w zamrażalce

5 komentarzy:

believers pisze...

Koniecznie podziel sie przepisem na Tempeh! Nigdy go nie jadłam a sama chetnie bym go zrobila bo mam na niego chrapke juz od dawna.

A co do bycia wege/vegan w PL sądzę, że mamy niepowtarzalną szansę bo jesteśmy zmuszeni do gotowania w domu. Czyli dużo warzyw, zbóż, kasz itp a mało sojowych chemicznych parówke, serów i lodów.

Naprawde w uk np mimo wyboru przeróżnego jedzenia dla wegów jest to zazwyczaj jedzenie śmieciowe. A skoro podnosic swoją świadomosc w zakresie jedzenia i nie jesc zwierząt, czemu nie karmic się czyms dobrym a nie tak samo złym tylko nieco bardziej etycznym? :)

Anulka pisze...

Bycie wegetarianinem to niemal sztuka. Trzeba duzo wiedzy, aby sie w ten sposob prawidlowo odzywiac. To styl zycia i pasja, ktoremu nie kazdy podola. Ja podziwiam wegetarian za ich determinacje i szanuje ich wybor.Wiekszosci na to nie stac-nie umiemy sie dobrze odzywiec ogolnie-stad otylosc i inne problemy zdrowotne.

aga-aa pisze...

no to trzymam kciuki by wyszło :)

vegeswiat pisze...

belivers: na pewno opisze krok po kroku nawet aparat juz naladowalam aby robic zdjecia :)

anulka: niestety tak.. ja uwazam ze przydal by sie w szkolach przedmiot dietetyki

aga-aa: dzieki:)

Molly pisze...

hej fina du!
du är så söt, vet du det! jag blir alltid så glad när du lämnar en kommentar :)

vad kul att det gick bra för dig igår :)

hoppas att du får en bra fredag. ska du träffa pojkvännen? :)

ta hand om dig! kramkram