niedziela, 21 lutego 2010

Kotlety z soii



Kotlety z soii z migdalami i sezamem, naprawdę polecam.. kiedyś robiłam kotlety z red kidney z orzechami i stąd pomysł na te. Które były o niebo lepsze

na 6 kotletów

60g soii (namoczonej przez noc)
1 marchew
1 seler
pęczek koperku
½ szklanki czarnego sezamu
½ szklanki migdałów zblanszowanych
1 jajko
½ szklanki płatków hiris

Soję namoczyć i gotować min 3 godziny, ja ja też obłuskałam ale nie jest to konieczne. Marchew i selera zetrzeć na tarce, koperek posiekać. Migdały posiekać, po czym zmiksować migdały i soję na masę, dodać jajko i utarte warzywa oraz sezam i płatki hiiris (można je zastąpić płatkami owsianymi)
Uformować kotlety i usmażyć.

6 komentarzy:

grazyna pisze...

Mniam, z migdałami... Pycha :)

cukrowa wróżka pisze...

a co to są za płatki hiris? Jakieś podobne do owsianych?
Ja ostatnio kupiłam płatki śniadaniowe "wanilki" na których pisało " z dodatkiem amarantusa", więc już miałam Ci się pochwalić, a tu w składzie : mąka amarantusowa (czy jakoś tak) - 0,1% ;)

asieja pisze...

bardzo są słoneczne

i tych płatków ciekawa jestem też

vegeswiat pisze...

wrozko: platki hiris to po prostu platki z zboza hiris sa zastepczymi platkami dla osob z intolerancja glutenu.. a ja mam z nim problem. w PL nie widzialm ich jeszcze... hihi a takie numery z platkami znam... kupilam musli sojowe kiedys... 5% soii

asiejo: masz racje! hihi nie pomyslalam, a o platkach odpisalam wrozce

Dziwnograj pisze...

:D musza być na prawdę dobre. Uwielbiam sezam. Spróbuję takie kotleciki zrobić

aga-aa pisze...

no ba z taką ilością orzechów musiały być bombowe :)