sobota, 20 lutego 2010

quorn

Było pytanie co to qourn, a więc to według mnie jeden z superwynalazków wege który nie jest sprowadzany do Polski, pisałam o to nawet petycję.. ale nici..
Quorn składa się z białka odnajdywanego w pewnym grzybie, istnieje w formie mrozonej, trzy pierwsze i najbardziej znane produkty to: granulat, filety i kostka quorn. Teraz są też klopsiki, parówki, kotlety, steki w różnych smakach i pytt i panna.

Jest to produkt o wysokiej zawartości białka a niskiej zawartości tłuszczu. Więcej info o biaku w quorn tu

A o ile ktoś chce wesprzeć mą petycję dajcie mi znać

17 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Mieszkam w UK obecnie, quorn jest tu dosyć popularny, w takim Tesco jest cała lodowka wypchana produktami tej firmy. Nie wiem jak quorn przygotowywany osobiście, ale gotowe potrawy smakują dziwnie. Nie tyle, ze są niedobre, po prostu dziwnie smakują. Poza tym u mnie na przykład wywołują dziwne dolegliwości jelitowe. Objawia się to już po 2 dniach spozywania. Słyszałem, ze są wokół quorna pewne kontrowersje, a także iż pewna grupa ludzi jest na nigo uczulona. Kapelusznik.

vegeswiat pisze...

an: sama znam qourn od 5 lat, choruje na jelita i nigdy ten produkt mi nie zaszkodzil, nigdy za to nie probowalam gotowych dan. a granulat i kostke bardzo polecam sprawdza sie jako zastepnik miesa czy kurczaka

processor pisze...

Choroba jelit moze tu nie miec nic do rzeczy. Po prostu - reakcja alergiczna na ten produkt, i tyle. Dzial Controwersy:

http://en.wikipedia.org/wiki/Quorn

aga-aa pisze...

a gdzie ta petycja bo przegapiłam ;p

wegetarinka pisze...

oj, to oczywiste przecież, że najlepiej samemu przyrządzić i przyprawić wg własnego gustu, zamiast kupić gotowca i dziwić się, że dziwnie smakuje; ja mam źródło w UK ;); do kogo pisałaś petycję?

Anonimowy pisze...

Witam,

Ja bardzo chętnie wesprę tą petycję. Również mieszkam w Anglii i po powrocie do Polski chciałabym móc kupić produkty Quorn w sklepach. Jedzenie to jest pyszne, a co najważniejsze zawiera proteiny jak w mięsie, co dla nas wegetarian jest szalenie ważne w zdrowym odżywianiu. Co do boleści, to tak jak ktoś wcześniej napisał,może to być alergia na jakiś składnik Quorn. Jest to normalna rzecz. Przecież jest tylu ludzi uczulonych np. na mleko czy orzechy. Dzieci wielu z moich znajomych jedzą produkty Quorn i nie mają problemów. Trzymam kciuki za powodzenie petycji!!!!

Anonimowy pisze...

do Wegetarianka --> napisałaś, że masz źródło w UK - czy to znaczy, że czasem ktoś przesyła ci te produkty do Polski? Byłabym wdzięczna za kontakt na priv: gorgonak@wp.pl czy ewentualnie mogłabym się podłączyć do zamówienia :) Z góry wielkie dzięki!!

jakiś czas temu byłam w UK i jadłam produkty Quorn'a - są rewelacyjne! Byłoby cudownie gdyby i w Polsce sprzedawali te produkty.

wegetarianka pisze...

pierwszy raz o tym słyszę, chętnie bym spróbowała:)

Anonimowy pisze...

quorn jest pyszny, mozna go robić na 1000 sposobów, a ciekawostką jest to, że jesli ktoś nie wie , to myśli, że to mięso.
czy już jest w Polsce, nie wiem , ja sprowadzam z Belgii

Anonimowy pisze...

dokładnie, smakuje tak, ze naprawdę można się nabrać, że to mięso. ja kupuję granulat i kostkę mrożoną, przyrządzam sama i jeśli się dobrze doprawi, to smakuje przepysznie. ja akurat kupuje w lidlu, w UK, ciągle mają je na wyprzedaży po parę pensiaków:)
nie zauważyłam, żebyśmy ja albo moja rodzina mieli jakieś dolegliwości po zjedzeniu go. pod petycją chętnie się podpiszę.
pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Hej, mieszkam z rodziną w Irlandii.U nas również mamy wiele produktów Quorn.Moja córka od roku jest wegetarianką,a teraz ja równiez postanowiłam zmienić swoją dietę...Przygotowuję jej różne dania i zawsze próbuje,no i jestem mile zaskoczona,smakują nieźle.Według mnie o wiele lepiej niz podobne sojowe.Wielkim plusem jest to,że robiąc coś miesnego np gulasz mogę w drugim garnku robić taki sam gulasz, ale wege z kostki Quorn.W tym roku,w czasie wakacji w Polsce miałyśmy trochę problemów z zakupem takiego jedzenia.Niestety zostało kombinowanie i gotowanie na 10 garów,żeby każdy był najedzony i zadowolony...Podziwiam Was,że potraficie sobie z tym radzić!Chciałam jeszcze dodać,że oprócz Quorna mamy tu jeszcze produkty "Linda Mc Cartney".
Pozdrawiam

patisson pisze...

Ja tez pisalam do firmy, zeby wprowadzic to na rynek polski, ale nici. Nie widza rynku, poza tym Polska ma jakies bogwijakie wymagania jesli chodzi o produkty spozywcze wiec to tez moze byc problem. Generalnie odpisali mi, ze produkty Quorn ktore sa dostepne w sprzedazy w Polsce są tam nielegalnie. Więc pozostaje nam przesyłanie, ewentualnie walizka. Ech... Soja mi już bokiem wychodzi

Kashin pisze...

I ja! Chętnie podpiszę się pod petycją. Mieszkam w tej chwili w Belgii alb pewnie kiedyś do polski wrócę, a nawet jesli nie, to bywam w PL w wakacje.
Quorn mam pod nosem, wypróbowałam i steki i kostkę i granulat i burgery i... wszystko jest PYSZNE a dolegliwości jelitowych nie doświadczyłam. Dla mnie idealnie by było, gdyby quorn nie miał krzty glutenu...

Lavena pisze...

Ja tez chętnie się pod tym podpiszę! SProbowałam produktów Quorna tydzień temu i nie mogę wyjść z podziwu nad tym!

Pozdrawiam,
Lavena

Anonimowy pisze...

Piekne komentarze tylko jedo pytanie do wszystkich?
Ile ważycie?

Anonimowy pisze...

Witam wszystkich. Mieszkam w UK i mam Quorn pod dostatkiem w kazdym supermarkecie. Chcialam tylko ostrzec ze u niektorych osob wywoluje on dosc silne reakcje alergiczne. Na poczatku myslalam ze wszystko jest w porzadku i moglam spokojnie jesc ten produkt natomiast pewnego dnia po prostu sie zatrulam - tak przynajmniej myslalam - ale potem wyczytalam ze mialam typowe objawy alergi na quorn. Potworny bol glowy, zimny pot, zgaga, uczucie "piany" w brzuchu a do tego wszystkiego na koniec badzo gwaltowne wymioty.
Tak poza tym to w sumie zawsze lubilam ten wynalazek ale od ostatnich perypetii nie planuje go spozywac.
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Witam wszystkich zainteresowanych pojawieniem się w polskich sklepach Quorna. Nastąpiła cisza w tym temacie ale może przy rozwijającym się wegetarianizmie w Polsce ruszymy ten temat do przodu. Gdzie możemy podpisywać petycje? Ja bardzo chętnie się podpiszę !