wtorek, 9 marca 2010

vege instytut

Nie przepadam za słodkościami które są tak słodkie że po ich zjedzeniu człowiek ma dość, trudno było mi znaleźć jakie kolwiek ciastka kupne pasujące mi smakowo w Polsce.

Jednak znalazłam ciastka vege instytutu.


Nie tak dawno pisałam o chrupkim pieczywie z ziarnami, znalazłam też ciasteczka tej firmy i zaimponowało mi to że na opakowaniach napisane jest „ Produkt dla wegan” czy „Produkt dla wegetarianin”, w Polsce jednak człowiek nie czuje się zwykle aż tak zaakceptowany mówiąc nie produktom zwierzęcego pochodzenia.

Produkty mają certyfikat ekologiczny a wszystkie wyroby powstają przy zastosowaniu tradycyjnych metod z epok przedprzemysłowych, z mąk z pełnego przemiału ziarna oraz bez konserwantów, polepszaczy, barwników i sztucznych dodatków.

Piekarnia sama mówi że ich misją jest propagowanie zdrowego stylu życia, twierdzą że żywność nie tylko dostarcza składników odżywczych ale również pomaga wzmacniąc organizm. Produkty wytwarzane są z surowców wysokiej jakości, bez ulepszaczy. Firma dba również o róznorodność, można znaleźć wyroby z mak żytnich, pszennych, z dynią, słonecznikiem, lnem, algami, miodem czy czekoladą. Surowce pochodzą z upraw ekologicznych, gdzie nie wykorzystywane są sztuczne substancje jak np.. nawozy sztuczne.

Osoby mieszkające blisko punktów sprzedaży pieczywa firmy mogą się cieszyć pieczywem żytnim na naturalnym zakwasie przerabianym metodą pięciofazową. Zakwas bierze początek od zaczątku z mąki i wody. Pod wpływem bakteri i drożdży z surowców składniki poddaje się samoczynnej fermentacji. Poprzez trzykrotne wprowadzaniedo zaczątku odpowiedniej ilości maki i wody oraz ich mieszanie przechodzi się kolejne fazy wytwarzania kwasu.

Za to pieczywo pszenne jest wytwarzane na bazie żurku który firma uzyskuje z 24godzinnego przefermentowania mąki żytniej i wody. Żurek łączy się z składnikami, miesza i wypieka.

Ciasteczkami możemy się zato cieszyć w całej Polsce, jest ich naprawdę wiele i zapewne każdy coś dla siebie znajdzie! Ja zliczyłam 6 rodzaji licząc z chrupkami ziarnistymi i party krakers. Są to:
ciasteczka owsiane
ciasteczka amarantusowe
ciasteczka musli
ciasteczka pełnoziarniste
chrupki ziarniste
party krakers

Brak komentarzy: