piątek, 2 kwietnia 2010

mini mazurki








Oto moje mini mazurki które powstały jako prezent, jeden duży mazurek często pokonuje się zbyt długo ale ta sama masa ciasta tyle że w formie malutkich babeczek schodzi w kilka sekund.. właściwie to ma to wytłumaczenie psychologiczne, mniejsze babeczki wydają się.. po prostu mniejsze.

Jeszcze jedna rzecz, w domu zainwestowałam w formy silikonowe i polecam je wszystkim, nie trzeba się bawić w smarowanie wysypywanie a potem i tak się bać że ciast się zniszczy przy wyjmowaniu.

Na 12 babeczek
mąka do ciast kruchych (ok 2 szklanek)
½ kostki masła
2 żółtka
1 szklanka cukru

Składniki na ciasto zagnieść i odstawić na min. 30 min. Rozgrzać piekarnik, wyłożyć ciasto do foremek wyciskając dokładnie. Piec ok 15 min. Wypełnić masą i przydekorować.

3 komentarze:

asieja pisze...

pyszne to kajmakowe nadzienie!

cukrowa wróżka pisze...

Śliczne te mazureczki. : ]
A silikonowe foremki chyba tez kupię, bo zawsze jak jestem w sklepie, to sie do mnie śmieją.. Czas zainwestować.

vegeswiat pisze...

wrozko: polecam, nie brakuje mi tego natludszczania