czwartek, 29 lipca 2010

muffinki





Jak już A zauważyła niestety zaniedbuję bloga w trakcie wakacji.. teraz jednak gdy już mam aparat jest trochę łatwiej.. bo mogę zrobić zdjęcia
dziś przekupywałam babcię i witałam ciocię muffinkami

Na 10 sztuk
3 jajka
200 ml mleka
2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
1 łyżka sody
100 g czekolady
jagody
Składniki wymieszać, wylać masę do foremek tak aby wypełniały max ¾, czekoladę posiekać i posypać nią muffinki, na czekoladę położyć jagody. Piec 20 min w 170 C

poniedziałek, 26 lipca 2010

Paczuszki filo



Teraz powoli czas na przepisy z bufetu
Pierwsze paczuszki filo

1 płat ciasta filo
1 jajko
1 opakowanie sera pleśniowego camambert
1 cebulka czerwona
1 gruszka

Ciasto rozwałkować, pociąć na kawałki 15 na 15 cm. Ser pokroić na plastry, cebulę pokroić w kostkę, gruszkę pokroić w plasterki, poukładać na cieście. Paczuszki zagiąć, posmarować jajkiem, piec w 200 C przez 15 min

piątek, 23 lipca 2010

Przekaski

Ostatnio bawilam sie w robienie bufetu jakis rok temu, po zakonczeniu liceum i przed przeprowadzka do Wawy.. A teraz wykorzystuje kazda okazje aby go zrobic.. a wiec to co zrobilam dzis

Paczuszki filo z serem brie, gruszka i cebula
Buleczki pizzowe
Kanelbullar
Tarta owocowa























czwartek, 22 lipca 2010

Paczuszki z ciasta filo z jablkiem


A wiec przepis na niedzielne sniadania.. Paczuszki z ciasta filo, ktore mozna kupic lub zrobic, ja zrobilam wlasne, pol francuskie pol filo, zagniotlam make z oliwa z pestek winogron oraz wymieszalam kostke masla z polowa szklanki maki, odstawialam na noc do lodowki, potem w te i spowrotem zaginalam i walkowalam aby polaczyc masy. Potem odlozylam na kilka godzin i dopiero wtedy podzielilam ciasto na porcje i z jednej z nich zrobilam paczuszki, uzylam do tego utartego jablka z cynamonem.
A dokladnie to trzeba robic tak
ciasto
2 szklanki maki
1/2 szklanki wody
1/2 szklanki oliwy z pestek winogron
1 szklanka maki
kostka masla
Ciasta wymieszac, odlozyc na noc. Zagniatac jak na ciasto francuskie, wwalkowujac mase maslana w te sypka. Odstawic na kilka godzin. Rozwalkowac. Podzielic na porcje
Farsz
1 starte jablko
6 lyzek cukru
cynamon
Z ciasta skroic kwadraty, napelnic, zagiac. Posmarowac zoltkiem oraz posypac cukrem i piec ok 10 min

PAc

środa, 21 lipca 2010

tort orzechowo migdalowy z masa czekoladowa




A więc jak obiecałam, przepis numer jeden, niestety bez zdjecia tortu ale z fotka podobna do rezultatu z netu. Był to tort orzechowo czekoladowy.

Na spód

100 g mąki
100 g migdałów
100 g orzechów – użyłam laskowych i włoskich
100 g cukru
1 łyżeczka sody
2 jajka
200 g masła
Płatki migdałowe
Migdały oraz orzechy zmielić, wymieszać z mąką i cukrem, dodać sodę. Białka ubić, powoli dodać żółtka wymieszane z masłem, i mieszankę suchych produktów. Wysmarować małą tortownicę, wylać ciasto, na wierzch rozpruszyć płatki migdałowe, ciasto piec przez 20 min, ma się ugniać od dotyku.


Na masę do przełożenia

200 g czekolady mlecznej
100 ml śmietanki kremówki
100 g cukru pudru
Czekoladę rozpuścić, śietankę ubić, po ostygnięciu czekolady wszystko wymieszać.

Ciasto przekroić na pół i posmarować masą, schłodzić min 1 godzinę przed podaniem.

tort orzechowo migdalowy z masa czekoladowa



A więc jak obiecałam, przepis numer jeden, niestety bez zdjecia tortu ale z fotka podobna do rezultatu z netu. Był to tort orzechowo czekoladowy.
Na spód
100 g mąki
100 g migdałów
100 g orzechów – użyłam laskowych i włoskich
100 g cukru
1 łyżeczka sody
2 jajka
200 g masła
Płatki migdałowe
Migdały oraz orzechy zmielić, wymieszać z mąką i cukrem, dodać sodę. Białka ubić, powoli dodać żółtka wymieszane z masłem, i mieszankę suchych produktów. Wysmarować małą tortownicę, wylać ciasto, na wierzch rozpruszyć płatki migdałowe, ciasto piec przez 20 min, ma się ugniać od dotyku.

Na masę do przełożenia
200 g czekolady mlecznej
100 ml śmietanki kremówki
100 g cukru pudru
Czekoladę rozpuścić, śietankę ubić, po ostygnięciu czekolady wszystko wymieszać.
Ciasto przekroić na pół i posmarować masą, schłodzić min 1 godzinę przed podaniem.

wtorek, 20 lipca 2010

No i jestem

Wrocilam juz dobre 2 tygodnie temu ale niestety z zepsutym aparatem co utrudnialo mi troche zamieszczanie przepisow, od jutra jednak wracam :)