środa, 21 lipca 2010

tort orzechowo migdalowy z masa czekoladowa



A więc jak obiecałam, przepis numer jeden, niestety bez zdjecia tortu ale z fotka podobna do rezultatu z netu. Był to tort orzechowo czekoladowy.
Na spód
100 g mąki
100 g migdałów
100 g orzechów – użyłam laskowych i włoskich
100 g cukru
1 łyżeczka sody
2 jajka
200 g masła
Płatki migdałowe
Migdały oraz orzechy zmielić, wymieszać z mąką i cukrem, dodać sodę. Białka ubić, powoli dodać żółtka wymieszane z masłem, i mieszankę suchych produktów. Wysmarować małą tortownicę, wylać ciasto, na wierzch rozpruszyć płatki migdałowe, ciasto piec przez 20 min, ma się ugniać od dotyku.

Na masę do przełożenia
200 g czekolady mlecznej
100 ml śmietanki kremówki
100 g cukru pudru
Czekoladę rozpuścić, śietankę ubić, po ostygnięciu czekolady wszystko wymieszać.
Ciasto przekroić na pół i posmarować masą, schłodzić min 1 godzinę przed podaniem.

5 komentarzy:

Ciastella pisze...

mmm to chyba cos, co smakowałoby mojej siostrze- miłośniczce czekolady;D

piękne zdjęcia;DD

viridianka pisze...

orzechowo czekoladowy to mój faworyt (:

Paula pisze...

zjadłabym kawałeczek :)

aga pisze...

mysle, ze jest pyszny! bo wyglada apetycznie, az chialoby sie skubnac:)

poswix pisze...

Uroczy tort, bardzo sympatyczny dla oka. Dla podniebienia na pewno też. :-))