środa, 6 czerwca 2012

Ciastka czekoladowe z pomarańczą



Ostatnio u nas w stajni pojawiły się dwa ciasteczkowe potwory, niestety to ja je tam sprowadziłam i to też ja piekę ciastka. Wczoraj wszystko było by fajnie gdyby nie to, że po tym jak zmieszałam składniki na ciastka, żeby już dziś się nie narażać potworom okazało się że brakuje mi ok 2 szklanek mąki aby zrobić ciasteczka kruche z czekoladą i pomarańczą... Bałam się przyjść bez ciasteczek, godzina była 23 więc do sąsiadki też tak nie zbyt wypada.. więc zaczęła się improwizacja. Ciastka stały się muffinkami ale trzeba przyznać, że się udały.

Na 2 blachy

1 pomarańcza - skórka i sok
1/3 szkl mleka
1/2 kostki masła
1 1/2 szklanki kakao
1 1/2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
1 tabliczka gorzkiej czekolady podzielonej na części
1 szklanka żurawiny i nerkowców

Mąkę, kakao i cukier wymieszać, dodać skórkę z cyryny a następnie sok. Masło roztopić razem z mlekiem i gdy trochę ostygnie dodać do reszty składników. Na sam koniec dodać czekoladę, żurawinę i orzechy, wymieszać.

Piec w 250 C ok 10-15 min

Brak komentarzy: